Hur får våra revisorer tillgång till Pricka?

Det finns olika sätt att lösa detta på.

Ni sparar ner arkiveringen (specifikation och underlag) på en gemensam mapp och laddar upp den/de på revisorernas portal.

Tanken är att ni ska kunna arkivera era filer till en mapp som ni sedan ska kunna dela ut till revisorerna. Utdelningen kan ske antingen att ni zippar och mejlar mappen eller använder någon form av delningstjänst. Exempel på det är Onedrive, Sharepoint eller Google drive.

För att skapa arkivet så klickar du på "Molnet"/mappen (beroende på version):

Väl där (om du inte gjort det klicka på "Aktivera")
Välj sedan en lokal mapp på din dator, i mitt fall väljer jag 


och sedan sökvägen till SharePoint (i detta exempel)


*******************************************************************

Sedan väljer jag Period, Bolag och sedan trycker jag på: "Arkivera"


*******************************************************************
När allt har skrivits till disk så får jag detta meddelande:


*******************************************************************
När det är klart kan jag dela ut mappen till berörda personer genom att dela ut i tex Teams: