Hoppa till innehåll
  • Det finns inga förslag eftersom sökfältet är tomt.

Skapa konto och användare i Pricka

Här följer instruktioner för att skapa och sätta igång ert konto i Pricka.
Om du inte har ett konto hos oss sedan tidigare kommer du att få en inbjudan att skapa ditt konto.

1. Skapa ett konto genom inbjudan du fått per e-post.
Klicka på knappen Registrera Dig

 

2. Fyll i din e-postadress som du fått inbjudan till.
Klicka sedan på "Skicka verifieringskod"

Du kommer då att få ett mejl från Microsoft på uppdrag från oss.

Kopiera koden och klistra in och "Verifiera koden"

Efter det skall du välja ett lösenord

Tryck på knappen skapa, och du kommer till nedanstående sida, där du uppmanas att fylla i information om ditt användarkonto.

 

Om du är administratör kan du sedan bjuda in dina kollegor till Pricka.
Klickar i så fall på "Inställningar" när du loggat in. 

Klicka på "Ny inbjudan" nere till vänster och lägg till kollegans mailadress. 

 

6. Under pågående inbjudningar kan du redan nu dela ut inställningar för respektive kollega. Till en början rekommenderar vi att nya användare har inställningen Ja på "Alla enheter" samt Användare på "Saldomodul roll".

 

Nu är ni förberedda för uppstart och utbildning i Pricka. Vi ses snart på ett möte!